3 lavpraktiske råd til dig der vil starte egen virksomhed

  • af

Dette indhold er sponsoreret

Går du med en iværksætter i maven og drømmer om at starte din egen virksomhed? Går du og brygger på et tøjmærke, en tech virksomhed, en tømrervirksomhed eller den næste innovative app til smartphonen. Så er det måske også gået op for dig, at det ikke nødvendigvis er ligetil at starte sin egen virksomhed. Det er et modigt og risikofyldt skridt, der ofte involverer et økonomisk indskud og en chance for at fejle. Men der er også en masse tekniske og administrative detaljer, som man kan gå død i. Til sidst er det også et spørgsmål om markedsføring. Man kan sagtens have et nyskabende produkt i topkvalitet, men hvis det ikke er markedsført ordentligt og tilstrækkeligt, så vil det aldrig nå kunderne. Her følger en kort guide med tre overordnede råd til dig, der går rundt med drømmen om at starte en ny virksomhed. Opfylder du disse tre, kan du ikke undgå at møde succes på markedet.

Hav øje for markedet og konkurrenterne

En af de allervigtigste ting at have for øje, når man starter en virksomhed, er din placering på markedet. Det er fuldstændig afgørende, at du forstår, hvad du bidrager med blandt de virksomheder, der er dine konkurrenter. Udfylder du et behov, der ikke udfyldes af de andre virksomheder, vil du automatisk have en markedsmæssig fordel. Ydermere er det din opgave at blive ved med at tilbyde dine kunder noget, de ikke kan få andre steder og som dine konkurrenter ikke blot kan kopiere. Finder du et hul i markedet, kan det være guld værd. Har du et produkt, der ligner meget konkurrenternes, må du sørge for at skille dig ud og bidrage med noget nyt. Det er også uhyre vigtigt, at du holder et vågent øje med dine konkurrenter og deres træk.

Sociale medier er vejen frem

I disse tider må man absolut ikke undervurdere sociale medier, og hvad de kan gøre for din virksomhed. Faktisk kan man argumentere for, at du ikke kan få succes i dag uden. Som nævnt ovenfor er markedsføring alfa omega. Her er sociale medier et utroligt værdifuldt værktøj i hænderne på iværksætteren. Du kan promovere via reklamer på Youtube, Facebook og Instagram. Du kan betale influencers og kendte for at reklamere for dine produkter. Eller du kan sprede ordet gennem eget netværk, og levere dit produkt til nye højder på den måde. Her er netværk nøgleordet.

Få styr på regnskabet

Måske et af de mere kedelige punkter på denne liste, men bestemt ikke mindre vigtigt. Så mange unge virksomheder knækker halsen på ikke at have styr på økonomi og regnskab. Det er essentielt, at du og dine eventuelle med iværksættere sætter sig og tager et kig på regnskab og økonomi. En god økonomi er grundlaget for enhver sund virksomhed. Billy.dk er et af de gode værktøjer, der er på markedet, når det kommer til regnskabet. Ydermere har sitet fået sin egen regnskabsordbog, som kan klæde dig på til den nye verden, du går i møde. Tag et kig på Billys alsidige ordbog her.